SUOMEN AMMATTILIITTOJEN SOLIDAARISUUSKESKUS RY: Call Center -työläisten järjestäytyminen, Intia

Maa Intia
Kumppani Union Network International (UNI), UNITES Professionals India
Kesto 2009-2011
Toimiala Työpolitiikka ja työvoimahallinto
Varmistaa säälliset työolot ja -ehdot puhelinpalvelu-alalle sekä vahvistaa UNITES-etujärjestön toimintakyky kestäväksi. Lyhyen aikavälin tavoitteina on, että hankkeessa on kartoitettu palvelukeskusten työntekijöiden työolot ja on gelmat, UNITES on luonut toimintaverkoston liittojen järjestäytymiseksi keskeisissä puhelinpalveluyrityksissä ja nuorten työntekijöiden tietoisuuden vahvistaminen järjestäytymis- ja työelämän oikeuksista jatkuu, mikä johtaa UNITES:in arvostuksen lisääntymiseen ja työntekijöiden työolojen parantumiseen.

Tavoitteet

Luotuja verkostoja, tietopankkia ja tietoverkkoa käytetään tehokkaasti hy-väksi erityisesti kuudella kohdealueella Intiassa. Hanke jatkaa kampanjointia monikansallisissa yhtiöissä kuten IBM, HSBC, HCL, Satyam, Tata ja ANZ, mistä odotetaan läpimurtoa. Työturvallisuusselvitys tehdään ja kartoitetaan naistyöntekijöiden turvallisuustilanne yötyössä. Järjestäytymistä edistetään pää-asiassa New generation network -foorumien kautta. Jäsenhankintakoulutusta järjestetään. Jokaiseen aluetoimistoon palkataan yksi henkilö koordinoimaan jäsenhankintaa ja aktiviteetteja. Tiedotusmateriaaleja tehdään, kulkueita ja toritapahtumia järjestetään jäsenhankinnan tehostamiseksi.

Toiminnot
Budjetti 2011 58 117 €

loading map - please wait...

SUOMEN AMMATTILIITTOJEN SOLIDAARISUUSKESKUS RY: Call Center -työläisten järjestäytyminen, Intia 46.381672, 6.233051 SUOMEN AMMATTILIITTOJEN SOLIDAARISUUSKESKUS RY: Call Center -työläisten järjestäytyminen, IntiaUni Global Union, Avenue Reverdil, Nyon, Switzerland (Ajo-ohjeet)